ODLUKE ŽIRIJA 25. MEĐUNARODNOG FESTIVALA POZORIŠTA ZA DECU SUBOTICA

Žiri 25. Međunarodnog festivala pozorišta za decu u sastavu: Marijana Prpa Fink (Srbija) – predsednik, Henrik Køhler (Danska) i Gyula Urbán (Mađarska) – članovi, odgledao je 14 predstava u zvaničnoj konkurenciji, u izvođenju 14 teatara iz 12 zemalja Evrope, sveta i zemlje domaćina Srbije.

Žiri je jednoglasno doneo sledeće

O D L U K E:

1. Pet ravnopravnih nagrada za glumačko/animatorsko majstorstvo dodeljuju se:

1. Filipu Eldanu u predstavi „Jaje“ u režiji Dubravka Torjanca i izvođenju Dječje i lutkarske scene HNK u Varaždinu, Hrvatska;

Filip Eldan na autentičan način igra ulogu dečaka koji otkriva raznolikost sveta svojom velikom željom za prijateljstvom. Jednostavnim glumačkim sredstvima dočarava lepotu dečije radoznalosti.

2. Andi Rubinstein u predstavi „Tajni život pelena“, u režiji Andi Rubinstein, Urga Maira Cardoso i izvođenju Andi Rubinštajn, Sao Paulo, Brazil;

Endi Rubinštajn u predstavi jednog glumca, izuzetnom veštinom u stvaranju
imaginarnog sveta od elemenata realnog, prepoznatljive životne situacije prevodi u
svet mašte.

3. Petri Nađ za ulogu u predstavi „Doživljaji veverice Majka” u režiji Marko Roberta i izvođenju Lutkarsko pozorište Vaškakaš, Đer, Mađarska;

Petra Nađ ekspresivnošću i snagom svog dara oživljava dušu lutke kojoj daje svoju energiju i blistavu veštinu pokreta.

4. Goranu Smoljanoviću za ulogu u predstavi „Majstori” u režiji Gorana Smoljanovića
i izvođenju Teatara “To go”, Osijek, Hrvatska;

Goran Smoljanović jednostavnom i prepoznatljivom glumačkom veštinom u duhu
klovnovskog lika majstora, podučavajući svog šegrta da uradi posao na najbolji
mogući način, podučava i decu pravilima ponašanja u saobraćaju.

5. Dejanu Fajferu za ulogu u predstavi „Majstori” u režiji Gorana Smoljanovića
i izvođenju Teatara “To go”, Osijek, Hrvatska.
Dejan Fajfer na seveden i moderan način glumačkim sredstvima jasnim i uverljivim u igri klovskog karaktera, dečiju publiku uvodi u edukativni sadržaj predstave.

2. Nagrada za najbolje estetsko i tehnološko rešenje lutaka dodeljuje se:

Irini Somborac za predstavu „Tobi“ u izvođenju Pozorišta za decu i mlade, Skoplje, Makedonija;

U predstavi „Tobi“, svet lutaka dizajniran je na način koji je u skladu sa idejom da kod dečije publike pokreće maštu na plemenit način sa jasnom porukom prihvatanja sopstvenog identiteta.

3. Nagrada za najbolju originalnu muziku dodeljuje se:

Peteru Kusu za muziku u predstavi „Džumbus“ u izvođenju pozorišta Werk89, Beč, Austria;

U predstavi „Džumbus“, zvuk je autentičan zahvaljujući autentičnosti samih izvođača. Svaki objekat ili predmet u predstavi postaje deo muzičke partiture i svojim dopadljivim ritmom pokreće dečiju maštu na akciju.

4. Nagrada za najbolju scenografiju:

Evi Farkaševoj za scenografiju predstave „Prodavnica igračaka“ u izvođenju Gradskog pozorišta Podgorica, Crna Gora;

Elementi scenografije u predstavi „Prodavnica igračaka“ grade prostor koji pomaže glumcima da pređu iz sveta realnog u svet nestvarnog. Ritam otvora na scenografiji pokazuje ili sakriva svet igračaka ali i menja oblik tela glumaca, uvećavajući ga i na taj način čini uverljivim radnju drame.

5. Nagrada za najbolju režiju dodeljuje se:

Jerzy Bielunasu, za režiju predstave „Tiha“ u izvođenju Pozorišta za decu Jan Dorman, Bedzin, Poljska;

Režiser Jerzy Bielunasu, u predstavi „Tiha“ gradi atmosferu priče iz sveta mitologije i probranim scenskim jezikom uvodi decu u svet tajanstvene tišine. Harmonija koju čini mesto šume i kreacija lutaka čini ovog reditelja autentičnim stvaraocem.

6. GRAND PRIX Festivala za najbolju predstavu u celini dodeljuje se:

Predstavi MAČAK U ČIZMAMA, Reditelja Todora Valova u izvođenju Dečijeg pozorišta Republike Srpske, Banja Luka, Republika Srpska.

Predstava „Mačak u čizmama“ kroz ideju: da je promišljanje životnih situacija najbolji put do uspeha, promoviše sklad između znanja i veštine, kao i kreativnosti i mašte. Izražajnim scenskim jezikom, izvanrednom kolektivnom glumačkom igrom i animacijom lutaka i objekata na sceni, ova predstava donosi čaroliju u svet dečije mašte i briše granicu između mogućeg i nestvarnog.